Kort verslag - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Jan & Marian - WaarBenJij.nu Kort verslag - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Jan & Marian - WaarBenJij.nu

Kort verslag

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Jan & Marian

11 Juni 2014 | Indonesië, Rantepao

Aangezien we nergens internet hebben, behalve nu, komt er niks van een reisverslag. Even in het kort.
We zijn begonnen in Manado, in het noorden van Sulawesi. Dit is een grotere stad. We hebben een excursie gedaan naar een natuureservaat waar zwarte kuifmakaken (een apensoort) leven. Gelukkig zagen we ze al snel. Het noorden en centraal Sulawesi is nog helemaal niet toeristisch. Ik geloof dat we geen andere toeristen hebben gezien. De hotels zijn zeer eenvoudig. Een van de mooiste dingen die hebben gedaan was naar de Togian eilanden. Het was wel een heel eind varen maar het was er prachtig. We hebben heerlijk gesnorkeld. Vanuit ons huisje liepen we zo de warme zee in en konden we meteen al die prachtige vissen zien. Supermooi.
Inmiddels zijn we in zuid Sulawesi, in het bekende en toeristische Torajaland. Hier komen we wel toeristen tegen. Ook dit is een van de hoogtepunten.
De hele reis door is het al warm en vochtig weer met af en toe een bui.